Jealous was here!

Al 25 jaar is Jealous Mpofo Chief Tracker bij het Painted Dog Conservation Project (PDC) in Zimbabwe. Ter ere van dit jubileum is Jealous deze week bij Stichting PDC Nederland op bezoek en wordt ook het Mpofu Community Fund (MCF) opgericht. MCF ondersteunt de vrijwillige-antistropers eenheden in Zimbabwe, zodat de Wilde Honden hun overlevingsstrijd tegen de stropers niet verliezen. De Wilde Honden (Painted Dogs) zijn een van de meest bedreigde diersoorten in Afrika en al jaren is PDC succesvol in het behoud van deze diersoort.

Stichting Aurora Borealis heeft vanaf het begin PDC Nederland en het project ondersteund. Ook Opmeer Drukkerij ondersteunt al vele jaren het project.

Vandaar dat Stichting Aurora Borealis vandaag de startbijdrage heeft verzorgd, waardoor het Mpofu Community Fund een bijdrage kan leveren aan de bescherming van de Wilde Honden.

V.l.n.r. Boy Opmeer, Jealous Mpofu (PDC) en Fred van Olphen (St. Aurora Borealis)